Etikete

Etikete

Ljudje smo samo še etikete. Isto kot najljubša znamka cunj, sira ali avtomobilskih gum. Kaj si, če ne kvečjemu nekdanji gimnazijski maturant, tridesetletnik, fotr, samski, vegan, štromar, obsedeni nogometni navdušenec ali ljubitelj knjig J. R. R. Tolkiena, morda plesalska salse ali razočarana gospodinja. Lahko se trudiš, da izpostaviš svoje značajske lastnosti, pa te bo okolje hitro popredalčkalo, ne skrbi. Ker jim je tako lažje.

Proti temu se borim tako, da vsakega, ki ga srečam, ne sprašujem najbolj tipične reči. Bolj me zanima, kako se počutiš, kaj se dogaja v tvoji glavi, ko zvečer ne moreš zaspati ali kaj je krivo, da pospeši bitje tvojega srca.

Mi smo. To je vse, kar mi je pomembno. Mi smo odlični skupaj, nepremagljivi.

Ampak to so nekoliko bolj poglobljene teme, tako da se jim ne morem posvetiti površno. Če želi nekdo spoznati bistvo nekoga drugega, se mu mora odpreti. Čeprav je končna nagrada za to sila všečna, pa za nekaj takega potrebujemo nemalo poguma.

Želim si, da ljudi ne bi določale banalne stvari. Da bi bil 55-letnik povsem enak najstniku, če imata oba glavo in predvsem srce na pravem mestu. Da bi bila babica s kmetov, ki nima osnovnošolske izobrazbe, nič kolikokrat bolj zanimiva sogovorka od doktorice znanosti, ki že celo življenje išče uteho za neuresničene življenjske želje v strokovnih knjigah.

Bistvo je le eno. Jaz, ti, mi, vi, oni, vsi smo le ljudje. Nič več in nič manj.

Podobno kot pri znamkah, ki jih najdemo v vsaki trgovini. Nekatere so nam bolj, druge manj všeč. Vsem je skupno to, da nam jih vsi poskušajo prodati. Tudi določeni ljudje se z etiketami poskušajo le prodati drugim, ker želijo ugajati čim večjemu številu posameznikov. Jaz sem rekreativni športnik, on pa tržnik, ona uspešna menedžerka, medtem ko je tretja navdušena nad tem, da je čudovita mlada mamica.

Od kje ta naša neustavljiva želja, da upravičimo svoj obstoj?

Dovolj je, da si srečen in ljubljen. Vse drugo je brezpredmetno. Z ugajanjem vsem pa le prodajaš sebe in to močno pod ceno. Etikete so za v trgovine, ne sodijo pa v dom, med prijatelje ali prijetno družbo. Ne sodijo tudi v službo ali šolski razred. Si, kar si. Če si s tem zadovoljen ti, je to največ, kar si lahko želiš.

 

1,983 total views, 2 views today

2 Comments

Komentiraj

Tvoj e-naslov ne bo viden.

Lahko uporabi naslednje HTML atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*